Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı olarak daha önce basılı kopya ortamında "Arıza Bildirim, Bakım-Onarım Ve Kurulum Talep Formu" aracılığıyla alınan destek talepleri artık "destek.alanya.edu.tr" adresindeki destek portalından online ortamda alınacaktır. İlgili portal üzerinden Bilgi İşlem Daire Başkanlığı veya Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı için destek talebi açabilir, açtığınız destek taleplerinizin durumunu görüntüleyebilir, düzenleyebilir ve taleplerinize ekran görüntüsü vb. ekleyebilirsiniz.Destek talebinizi herhangi bir web tarayıcıdan destek.alanya.edu.tr adresine girerek veya ALKU BIDB sayfasındaki BIDB Destek Portalı sekmesini tıklayarak yapabilirsiniz.
Üniversitemizin EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi)’ne geçişinde en uygun özelliklerde olan yazılımın temini için Bilgi İşlem Daire Başkanlığı gerekli incelemeleri ve piyasa araştırmalarını yapmış, firmalardan alım öncesi uygulama tanıtımları talep edilerek hangi özelliklerde bir Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) uygulamasının alınacağına karar kılınmıştır. Bu özellikler; kurumumuzun operasyonları hızlandırmasına, verimliliği arttırmasına ve tıkanıklıkları ortaya çıkarmasına yardımcı olacaktır. EBYS ile iş süreçleri mükemmelleştirmiş ve gecikmeler veya hatalar anında tespit edilebilir düzeye gelmiştir.
EBYS %100 web tabanlı yapısıyla istemci bilgisayarda herhangi bir kurulum gerektirmeden, yönetimi kolaylaştırmış ve maliyetleri düşürmüştür. Sisteme internet bağlantısı ile kolayca erişebilirsiniz. İş akışı tasarımı ve form tasarımı gibi üstün özellikleri için bile harici bir araç gerektirmez; Yalnızca bir web tarayıcısı her zaman yeterlidir.
Üniversitemiz YÖK, ÖSYM, PTT KEP, NVİ ve diğer kamu kuruluşları ile entegrasyonlarını tamamlanarak Elektronik Belge Yönetim Sistemini tüm birimlerinde resmi olarak kullanmaya başlamıştır.
Üniversitemiz eduroam sisteminde tam entegrasyona geçtiğinden artık @alanya.edu.tr uzantılı hesabınızla farklı üniversitelerdeki eduroam ağlarına da bağlanabileceksiniz.
eduroam, Education Roaming, (Eğitim Gezintisi) RADIUS tabanlı altyapı üzerinden 802.1x güvenlik standartlarını kullanarak, eduroam üyesi kurumların kullanıcılarının diğer eğitim kurumlarında da sorunsuzca ağ kullanımını amaçlamaktadır.misafir olduğu kurumda (Misafir Kurum) yeralan eduroam kablosuz ağını, kendi kurumunun (Ev Kurum) ağına bağlanır gibi tanımlamasıdır. eduroam üyesi kurumların kullanıcıları, kendi kurumlarında ağa bağlanmak için kullandıkları kullanıcı adı şifre ikilileri ile, eduroam üyesi olan başka bir kurumdan ağa bağlanabilirler.
Bulut tabanlı servisler olan Office 365 üniversitemiz bünyesinde hizmete girmiştir. Hizmet sayesinde Microsoft office uygulamalarını isterseniz Web üzerinden isterseniz 5 farklı cihazınıza kurabileceğiniz şekilde indirebilir ve lisanslı şekilde kullanabilirsiniz.
Üniversite personelimizin mail parolası, eduroam parolası, web sayfası kontrol paneli parolası, ebys kullanıcı adı ve parolası vs. gibi kullanıcı adı ve parolaların tek bir yerden yönetilebilmesi ve tek kullanıcı adı ve parolaya sahip olunması için geliştirilmiş ortak parola yönetim sistemine geçilerek personelinimizin maduriyeti giderildi.
https://paroladegistirme.alanya.edu.tr linkinden parolamı unuttum bölümünden cep telefonu numaralarına gelen SMS üzerinden güvenli bir şekilde parola oluşturabilirler.Yeni oluşturulan parola kablosuz internet erişimi (eduroam), mail hesaplarında, EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi) ile BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri) giriş hesaplarında geçerlidir.
ALKU merkez ve merkez dışı birimlerinde bulunan personel ve öğrencilerimizin daha güvenli ortamlarda zaman geçirmeleri için son teknoloji kamere sistemlerini ile üniversitemize kurduk.
Üniversitemiz ile ilgili bilgi almak isteyen değerli misafirlerimize, üniversitemizde bulunan kıymetli personel ve öğrencilerimize daha hizmet verebilmek için web sitemizi yeniledik.
Üniversitemizde kullanılan analog telefonların bakım masrafının artması, hava koşullarının getirdiği olumsuzluklar ile birlikte kartların yanması,kullanılan santralin ihtiyaçlarımızı karşılayamaması v.b. gibi nedenlerle telefon santralimizin yenilenme ihtiyacı doğmuştur. IP Telefon Santrali ile birlikte kullanıcılara verilen hizmet hızlandı.Ayrı numara ve hatlar birleştirilerek IP PBX Sistemi ile tüm kampüs dahili arama yapılabilir duruma geldi.Telefon ayarlama ve kullanıcı dostu özelliği ile telefon kullanım kolaylığı sağlandı.Santralimiz 7/24 hizmet sağlanması için telefon sunucusu yedekli çalışıyor ve genişleme için ekstra ürün/lisans ihtiyacına gerek duyulmamaktadır.Yöneticiler için cep telefonu üzerinden haberleşme sağlanabilmektedir.Santralin birden fazla marka ile çalışabilmektedir. Düşük bütçeyle sanal telefon sistemini üniversitemize kazandırarak kamu zararının önüne geçerek tek fatura ile daha ekonomik ödemeleri gerçekleştirmekteyiz. Sistemimiz de aktif olarak kullanılan 500'den fazla telefona hizmet vermektedir.