SİZ YOKKEN NELER YAPTIK

SİZ YOKKEN NELER YAPTIK
  • Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
  • 21 Eylül, 2021
SİZ YOKKEN NELER YAPTIK

1) Sosyal Mesafeli Öğrenci ve Personel Erişim Sistemi


Daire Başkanlığımız tarafından öğrencilerimizin ve üniversite personellerimizin problemlerini sosyal mesafemizi de koruyarak çözüme kavuşturmak amacıyla oluşturulmuş bir sistemdir.

2) Kurumsal Mobil Uygulamanın Geliştirilmesi


Bu uygulama ile üniversitemiz hakkında genel bilgilere, güncel duyuru ve etkinliklere ulaşabilirsiniz. Ayrıca akademik danışmanınız ile görüntülü görüşme yapabilir, kampüs içerisindeki işlemlerinizi kolaylaştıracak özellikleri kullanabilirsiniz.

3) Yeni Web Sayfasının Yayına Alınması


Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Web Sayfası Yeni Özellikler

• Kodsal ve tasarımsal yapısı en güncel versiyonlar kullanılarak modern ve kullanışlı bir arayüz oluşturulmuştur.
• Hızlı Erişim bölümü eklenerek öğrencilere ve öğrenci adaylarına aradıklarını daha kolay bulma fırsatı sunulmuştur.
• Responsive tasarım özenle geliştirilerek tüm mobil cihazlara uyumlu hale getirilmiştir.
• Esnek ve sürekli geliştirilebilir bir yapı oluşturularak ihtiyaçlar doğrultusunda yeni özellikler eklenebilir bir site oluşturulmuştur.
• Kullanıcı dostu yönetim paneli sayesinde yazılımcı veya webmaster ihtiyacı olmadan kolaylıkla içeriklerinizi girebileceğiniz bir yapı oluşturulmuştur.
• Güvenlik açıkları giderilmeye çalışılmış olup daha hızlı ve daha dinamik sayfalar oluşturulmuştur.

4) Bilgi Güvenliği Politika Standartlarımız Belirlendi


Üniversitemizin akademik eğitim, öğretim faaliyetleri ile idari faaliyetlerini ve bu faaliyetlerine ilişkin bilgi varlıklarını, bu varlıkların korunması amacıyla yürüttüğü bilgi güvenliği kapsamındaki ilgili iş süreçlerini kapsar.


Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemimiz, kapsamı dahilindeki faaliyetlerimizin ISO 27001:2013 standardına uygun yürütülmesini garanti altına alır.

5) KVKK Farkındalık Eğitimi Düzenlendi


6698 sayılı Kişisel Verilen Korunması Kanunu hükümlerine uyum süreci hakkında;
Üniversitemiz personellerine 27 Mayıs 2021 tarihi saat 10:30 - 12:00 saatleri arasında zoom üzerinden online olarak Başkanlığımızca "KVKK-Farkındalık Eğitimi" düzenlenmiştir.

Toplantıda KVKK hakkında Üniversitemizde farkındalık oluşturulması sağlanmıştır.

KVKK - Farkındalık Eğitimi Video kaydı için tıklayınız.

6) Akademik Personellerin YÖK Akademik Bilgileri Web Personel Kartlarına Eklendi


31 Mart 2021 tarihi itibari ile Başkanlığımızca, Üniversitemiz mevcut akademik personelleri için, birim internet sayfalarındaki akademik personel kartlarında YÖK Akademik bilgileri gözükecek şekilde toplu olarak düzenleme yapılmıştır.

7) Üniversitemiz ve Microsoft Arasında Office 365 Uygulamaları İçin Anlaşma Yapıldı


Değerli Üniversitemiz Mensupları;

Üniversitemiz ve Microsoft ile yapılan kampüs anlaşması sonucunda Office 365 programları ücretsiz ve lisanslı olarak kullanabilmekte olup, ilgili Office 365 uygulamalarının bilgisayarlara nasıl kurulacağına dair hazırlanan kılavuz aşağıda yer almaktadır.


Kılavuz için tıklayınız.

8) Başkanlığımızca EBYS Kullanıcı Eğitimi Düzenlendi


Üniversitemiz Personel Daire Başkanlığınca 16/10/2020 tarihinde saat:13:30'da "Resmi Yazışma Kuralları" ile ilgili olarak Üniversiteniz personellerine yönelik olarak Hizmet İçi Eğitimin ilk toplantısı düzenlenmiştir. Eğitim Fakültesi Konferans salonunda Covid 19 hastalığı sebebi ile önlemler alınarak yapılan toplantıya katılan personellere Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) hakkında ve elektronik ortamda belgelerin düzenlenmesi ile EBYS kullanımında karşılaşılan sorunlar ile ilgili Başkanlığımız ve Üniversitemiz Yazı İşleri Evrak ve Şube Müdürlüğünce eğitim verilmiştir.

9) Rafet Kayış Mühendislik Fakültesine Sunucu Desteği Sağlandı


Üniversitemiz Rafet Kayış Mühendislik Fakültesinin Akademisyenleri ile öğrencilerinin akademik araştırmaları ve eğitimlerinde kullanılmak üzere Sunucu ve Donanım Desteği sağlanmıştır.

10) Üniversitemize Yeni Nesil Güvenlik Duvarı


Üniversitemiz sunucuları, donanım ve yazılım güvenliği bakımından çalışmaları tamamlanan yeni nesil güvenlik duvarı ile siber alanda daha güvenli hale getirilmiştir.

11) Hayat Eve Sığar (HES) Kodu İçin Tablet Desteği Sağlandı


Üniversitemizin tüm binalarına girişlerde ilgililerde aranacak olan Hayat Eve Sığar (HES) kodu doğruluğunun ve güvenilirliğinin sorgulaması için ilgili binaların güvenlik personeline tablet desteği sağlanmış ve kullanım kılavuzu da hazırlanarak birimlere dağıtımı yapılmıştır.

HES Kodu Sorgulama kılavuzu için tıklayınız.

12) Uzaktan Eğitim İçin Kamera Desteği Sağlandı


Üniversitemiz Akademik Birimlerinin Uzaktan eğitim sürecini sağlıklı ve kaliteli yürütebilmesi için Başkanlığımız tarafından taşınabilir ve tak çalıştır özellikli kameraların kullanım ve kurulum kılavuzu da hazırlanarak birimlere dağıtımı yapılmıştır.


Kullanım kılavuzu için tıklayınız.

13) Mergen Uzaktan Eğitim Sistemleri Devreye Alındı


2020-2021 eğitim öğretim yılında Uzaktan eğitim sürecinde kullanılacak olan MERGEN Uzaktan Eğitim Sistemi devreye alınmıştır.


MERGEN sistemine erişim ve sistem hakkında daha detaylı bilgi için tıklayabilirsiniz.